Image and video hosting by TinyPic. com

@.com

"Cal no deixar de tenir desitjos. Ells són estimulants poderosos per a la creativitat, per a l'amor i per a una llarga vida."
Henry G. Bohn (1796-1884)

martes, 4 de septiembre de 2012

Jo sóc perquè nosaltres som!



Un antropòleg va proposar un joc als nens  i nenes d’una tribu africana: Va posar un cistell ple de fruites a prop d’un arbre i va dir a les criatures que aquell que arribés primer guanyaria totes les fruites.
Quan va donar la senyal per tal que tots començaren a córrer, els xiquets es van agafar de les mans i van córrer junts. Després van seure junts per fruir del premi.
Quan els va preguntar perquè havien fet això, si només un podia guanyar les fruites, li respongueren: UBUNTU!! Com un de nosaltres podria estar feliç si els demés estaven tristos?
UBUNTU, en la cultura Xhosa significa “jo sóc per què nosaltres som

11 comentarios:

  1. hola soc l´arianna perez i es preciosa aquesta noticia adeu

    ResponderEliminar
  2. Arianna!!
    A mi també em va agradar molt. És una història molt bonica.
    Tinc moltes ganes de que arribi dimecres per tornar-vos a veure.
    Un petó molt gran!!
    Manoli

    ResponderEliminar
  3. Manoli!!! M'agradat molt el video i l'escrit, es molt bonic!

    Lucía Vila Carrattini.

    ResponderEliminar
  4. es molt bonica aquesta istoiria

    ResponderEliminar
  5. Ángel LL:Aquesta historia ens demostra la verdarera amistad, també a estat molt interesant

    ResponderEliminar
  6. Enzo:ami m'agradat molt perque eixó demostra que sòn bons companys.
    I yo si s'agues caigut algu yo lages ajudat,pero encontes de tots empat,ELL PRIMER!!.

    ResponderEliminar
  7. andrea: aquesta historia demostra que els autentics amics faran tot el que puguin per els seus amics qui no fa aixo no es un amic

    ResponderEliminar
  8. elisabet:a mi me parece perfecto porque eso es ser buena persona aiudar a la gente y que compartan es de yo tambien lo haria si elguien se caiera.

    ResponderEliminar
  9. em sembla molt maco el conte,jo crec k parla de la generositat,
    k si tots estiguessin per nomes ell i kedar-se la fruita per ell sol seria molt egoista.
    Reha.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Manoli!!
      Soc la Melanie ya se que e contetesto una mica tard pero ahir no vaig poder entrar avull quan he acavat de beure el video m'ha semblat tris pero a la mateixa vegada he vist que col·laboren tots junts m'ha agradat molt i espero que nosaltres també poguem ser aixi colaborar amb tots i preocuparse per tots fins demà

      dew!!!!

      Eliminar
  10. Hola Manoli,soc la katherim.Ami m,agradat molt la historia perque els nens van dunar la volta cuan ven beure a un company al terra pluran.M'agradat molt gracies Manoli.

    ResponderEliminar